Windykacja i prawo - blog kancelarii prawnej

adwokata Dariusza Staniszewskiego

 
 

Witamy na blogu naszej kancelarii

Kancelaria adwokacka Dariusza Staniszewskiego udostępnia do Państwa dyspozycji bloga. Będziemy starali się przedstawiać Państwu sprawy, które według nas są ważne i wymagają wyjaśnienia prawnika, ale również sprawy i nasze przemyślenia na temat różnych zagadnień prawnych, z którymi spotykamy się na co dzień. Chcemy podzielić się z Państwem doświadczeniem prawniczym i przybliżyć zawiłości prawa w sposób dostępny i zrozumiały. Dlatego proponujemy Państwu lekturę bloga kancelarii i odwiedzanie go na bieżąco

Windykacja stałego klienta

Windykacja sama w sobie wymaga dużych zdolności negocjacyjnych, cierpliwości i często zachowania zimnej krwi. W sytuacji, w której próba odzyskania długu dotyczy stałego Klienta, z którym chcemy utrzymać dobre relacje, proces komplikuje się jeszcze bardziej. Wielu właścicieli (szczególnie mniejszych firm) ma duże wątpliwości odnośnie prawidłowego przeprowadzenia tego procesu. W niniejszym artykule postaramy się nieco rozjaśnić sytuację. Definicja stałego klienta Windykacja a poprawne relacje Czego nie powinniśmy robić? Na co warto zwrócić uwagę? Procedury Obsługa windykacji przez zewnętrzny podmiot Kontakt z kancelarią Definicja stałego klienta Przede wszystkim powinniśmy odpowiedzieć na pytanie kim jest stały klient. Czy jest to podmiot, z którym […]

Przeczytaj cały artykuł

Problemy prawne w życiu codziennym a pomoc kancelarii

Życie codzienne stawia przed nami liczne wyzwania, zarówno zawodowe, jak i prywatne. Współczesny świat przeniknięty jest regulacjami prawnymi, które obejmują niemal każdy aspekt naszej działalności. Wiele z tych norm i przepisów towarzyszy nam na co dzień, jednak nie zawsze zdajemy sobie z nich sprawę. Dopóki nie pojawi się problem. Wówczas nieodpowiednia reakcja lub brak działań może prowadzić do poważnych konsekwencji. Często zabezpieczamy się pod tym kątem biznesowo. Rzadko jednak prywatnie. W niniejszym artykule zajmiemy się właśnie tą kwestią. Pomocy prawnej nie wymagają jedynie firmy Kiedy pomoc prawna jest najbardziej potrzebna? Koszty pomocy prawnika a koszty popełnionych błędów Prewencja zamiast działań […]

Przeczytaj cały artykuł

Porady prawne jako działania prewencyjne vs. jako działania reaktywne

W dzisiejszym świecie, w którym regulacje prawne dotyczą niemal każdej dziedziny życia, korzystanie z porad prawnych staje się coraz bardziej istotne. Wiele osób traktuje pomoc prawną wyłącznie jako narzędzie do rozwiązywania istniejących problemów, czyli działania reaktywne. Jednak w rzeczywistości porady prawne mogą służyć nie tylko do naprawiania błędów, ale także do ich zapobiegania – prewencji. Specyfika problemów prawnych Działania prewencyjne Działania reaktywne Nie unikniemy wszystkich sytuacji Wiele problemów możemy jednak wyeliminować wcześniej Zalety podejścia prewencyjnego W jaki sposób wdrożyć podejście prewencyjne Kontakt z kancelarią Specyfika problemów prawnych W większości przypadków problemy te nie pojawiają się z dnia na dzień. Często […]

Przeczytaj cały artykuł

Umowa najmu – na co zwrócić uwagę

Dosyć często pojawiają się pytania i wątpliwości w kwestii wyegzekwowania zapisów umowy najmu lub windykacji należności z niej wynikających. Wiele problemów ma niestety swoje źródło w samej umowie najmu. Dokument ten stanowi bowiem podstawę wszystkich późniejszych działań i dzięki odpowiednim zapisom, może wyeliminować wiele problemów już na starcie. W niniejszym artykule postaramy się wskazać kilka punktów, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Pisemna umowa Protokoły odbioru Podnajem Kontrole stanu nieruchomości Warunki wypowiedzenia umowy Kwestie liczników i innych opłat zmiennych Wynajem na pokoje Ochrona obu stron Pisemna umowa Umowa najmu powinna być sporządzona na piśmie. Po jednym egzemplarzu dla każdej ze […]

Przeczytaj cały artykuł

Przejrzysta komunikacja to również element windykacji

Windykacja to proces wymagający nie tylko znajomości przepisów prawa, ale także umiejętności skutecznej komunikacji. W wielu przypadkach, sposób prowadzenia rozmów, forma przekazywania informacji oraz podejście do dłużnika mają kluczowe znaczenie dla efektywności odzyskiwania należności. Odpowiednio prowadzona komunikacja może znacząco przyspieszyć cały proces. Odwracając sytuację, działania prowadzone nieumiejętnie mogą doprowadzić w skrajnych przypadkach nawet do niemożności odzyskania zadłużenia (w części lub całości). Komunikacja w windykacji to nie tylko rozmowy i maile Najczęstsze błędy w komunikacji dotyczącej windykacji Zmiana podejścia Odpowiednie procedury komunikacji 5 prostych zmian do wprowadzenia od zaraz Odpowiednia komunikacja wymaga czasu, uwagi i doświadczenia Pomoc kancelarii Komunikacja w windykacji […]

Przeczytaj cały artykuł